یزدفردا "رئيس پليس فتا هرمزگان از شناسايي و دستگيري سارق اينترنتي در اين استان خبر داد.
 
سرهنگ "علي اکبر قرائي پور" رئيس پليس فتا هرمزگان در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت اينترنتي غير مجاز مبلغ 25 ميليون ريال از حساب وي بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس فتا استان قرارگرفت.
وي افزود: با اقدامات فني و تخصصي بعمل آمده و اخذ پرينت حساب شاکي مشخص شد از حساب وي طي چند مرحله به حساب يک فروشگاه اينترنتي پول واريز شده که با استعلام بعمل آمده از فروشگاه مذکور مشخص شد فردي با هويت معلوم جهت خريد دو دستگاه گوشي تلفن همراه اقدام به اين برداشت غيرمجاز نموده است.
رئيس پليس فتا هرمزگان با اشاره به اينکه پس از احضار اين فرد و انجام تحقيقات، وي از برداشت اينترنتي غيرمجاز اظهار بي اطلاعي نمود، افزود: متهم اظهارداشت، شماره و رمز دوم کارت مالباخته را از خانمي با مشخصات معلوم دريافت کرده است.
قرائي پور ضمن تاکيد بر اينکه پس از هماهنگي قضايي متهم اصلي دستگير و در بازجويي هاي فني انجام شده به بزه انتسابي اعتراف نمود، تصريح کرد: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهم که از دوستان شاكي بوده پس از فعال نمودن رمز دوم براي کارت مالباخته ضمن سوء استفاده از اعتماد وي اطلاعات حسابش را در اختيار فردي ديگري قرار داده است.
اين مسئول انتظامي ضمن هشدار به شهروندان، بي توجهي شاکي نسبت به حفظ و نگهداري اطلاعات حسابش را عامل وقوع اين سرقت دانست و به عموم مردم توصيه كرد: اطلاعات حساب هاي بانكي خود را به هيچ وجه در اختيار افراد ديگر قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا